zdrav zajtrk s sadjem ter zdravo kosilo z ribo in zelenjavo

Glavne smernice vaše prehrane, ki jim lahko sledi čisto vsak

  1. Minimalno 3-je, optimalno 5 obrokov dnevno:
  • Enakomerno razdeljeni obroki skozi ves dan nam preprečijo padce in skoke sladkorja v krvi in nam telo enakomerno skozi celoten dan oskrbujejo s potrebno energijo. Pravilno sestavljeni posamezni obroki pa poskrbijo za oskrbovanje telesa z vsemi potrebnimi hranili, minerali in vitamini za zdrav dan.
  • Glavni obroki naj bodo 3-je ali vsaj 2 (glavni obroki so večji obroki, ki morajo vsebovati večino potrebnih hranil za normalen dan). Med glavne obroke štejemo zajtrk, kosilo in večerjo.

Velikokrat se zgodi, da si težje vzamemo čas za kosilo tekom delovnega tedna, zato naj bosta potem vsaj zajtrk in nato pozno kosilo oziroma zgodnja večerja uravnotežena obroka. Vmes pa si lahko privoščimo dve malici in tako po končani službi ne bomo pojedli preveč, nivo energije pa nam tudi ne bo padel proti koncu delavnika.

  • Sadje ima visoko vsebnost sladkorja, zato je priporočljivo da ga zaužijete najkasneje do nekje 16.00 ure, pozno popoldan in proti večeru pa se sadju izogibajte. Vedno ga jejte, kot samostojen obrok in nikoli po obroku, ker vam zna zavreti v črevesju.
  • Čas med obroki: Približno na 3 ure oziroma, če pojemo obilnejše kosilo lahko tudi 4. S tem bomo zagotovili energijo in potrebna hranila telesu skozi ves dan.
  1. Hidracija telesa skozi cel dan:
  •  Voda in zadostna hidracija je eno najpomembnejših pravil. Zjutraj moramo poskrbeti, da telesu nadomestimo vodo, ki jo je porabilo pri presnavljanju in regeneraciji tekom noči, zato priporočamo, da zjutraj najprej spijete 3-5 decilitre čim bolj tople vode, ki ji lahko dodate malo limone.
  • Če želite uravnotežen nivo energije skozi cel dan, potem se izogibajte gaziranim, sladkim pijačam, sadnim sokovom. Kava porablja vodo, zato nujno ob skodelici kave spijte 3 dcl. vode, in s tem ste s hidracijo nazaj na “nuli”. In ne več, kot dve kavici na dan (če že res ne gre brez nje).
  1. Sezonska živila in sveže pripravljena hrana

Pri sodobnih trendih, ko nam je vedno dostopno tako rekoč vse, smo kar pozabili na nekatera živila, ki so bila včasih prisotna na jedilnikih. Hrana je postala predelana in vzgojena v rastlinjakih, ob tem pa izgublja na hranilnih vrednostih.  Počasi smo se pričeli znova vračati k naravno vzgojenim izdelkom, sezonskim jedem in živilom, saj se vedno bolj zavedamo, da tako vzgojena hrana vsebuje dosti več snovi, potrebnih za življenje. Naš nasvet in vodilo je, da se poslužujete sezonske hrane in če je le možno doma pridelane, ekološke hrane.  Ob tem pa je seveda pomembno tudi to, da si pripravljate sveže kuhane obroke (ko je le možno) in se ne poslužujete že predelanih in pripravljenih različic.

Dnevno mi lahko sledite tudi na moji Facebook strani!