Paradižnik je srčna hrana a ne v kombinaciji s sirom

Paradižnik – srčna hrana

(a nikoli v kombinaciji s sirom!)

Da spada med sadje in ne zelenjavo ste verjetno slišali že vsi, kajne;)?

Veste tudi, da je prava zakladnica vitaminov, mineralov in posebne organske (sadne) kisline, ki odlično vpliva na notranje organe. Predvsem na naše srce in ožilje. Kako?

  • Predvsem zaradi visoke vsebnosti likopena, ki ga paradižnik vsebuje. Ta s svojim antioksidacijskim delovanjem v človeškem telesu nevtralizira proste radikale. Zaščita, ki jo nudi likopen pa zmanjšuje tveganje za nastanek vnetij.
  • Blagodejno pa na srce vpliva tudi vsebnost kalija, folatov in vitamina B6 v paradižniku. Hrana bogata s kalijem je znana po tem, da pomaga uravnotežiti srčni tlak.
  • Medtem, ko kombinacija vitamina B6 in folatov učinkovito zmanjšuje raven homocisteina v krvi, kateri lahko v primeru, da je prisoten v visokih količinah, poveča tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja.

Ogromno je še blagodejnih učinkov paradižnika, ki bi jih lahko naštevala. Vse od prostate pa do reguliranja krvnega sladkorja in urejene prebave. Odličen je tudi v boju z migrenami.

Vseeno pa se ga nekateri izogibajo. Pravijo, da naj bi jim preveč dražil želodec.

V kolikor se vam to res dogaja, navadno ni glavni krivec ravno paradižnik, ampak na splošno z vašim prebavnim sistemom nekaj ni tako, kot bi moralo biti.

Včasih pomaga, da ga pred zaužitjem poparimo z vrelo vodo in olupimo. Tak paradižnik vam bo lažje prebavljiv. Enako tudi mezga ali sok narejen iz njega.

Striktno pa se izogibajte kombinaciji paradižnik-sir. Prav ta je z vidika prebavil najtežje prebavljiva.  Verjetno ste sedaj takoj pomislili na parmezan na testeninah ali pa na feto v grški solati in kaj sedaj?!? Jeklen želodec s prebavnim sistemom morate imeti, da to prebavite brez stranskih učinkov. No morda se teh sploh ne zavedate ali pa kot mnogi drugi krivite kaj drugega za morebitne težave, ki vas pestijo.

Kdaj ga jesti?

Načeloma svetujem, da se ga je bolj dopoldan in za kosilo. Čeprav vsebuje veliko vode, še vedno spada med sadje.  Še posebej sedaj, ko ga je v izobilju si ga lahko večkrat privoščite kar namesto jabolka za malico.

Dnevno mi lahko sledite tudi na moji Facebook strani!